Thursday, December 18, 2008

Pada suatu hri sy balik Mkn tnghri


mnjlang tnghri...aku balik mkn tnghri le..
tba shja di rumh..tba2 akak aku mnyajikan nsi ayam...
ap lag...trus mngambil pinggan mncedok nsi & memakan dngn lahapnye..
berbaloi gak le aku balik umh mkn...

mlm dlm 9lbey..ank sedara aku yg tadinye bsing ala2 lun sdang mencarut tba2 mnjadi diam...
aku mula rsa hairan dan cemas...hati aku mula rsa xsedap..xsesedap nsi ayam yg aku makan tngh hri tad...
aku rsa aku brjaya meneka ap yg sedang berlaku dihadapan aku ini....
ya...mmang tepat skali...dngn kadar segera aku mnyuruh beliau ke tandas...
hrapan aku musnah krana melihat beliau tdk brjaya mmbuang air besar dlm tandas...
beliau mnunjukkan tahinye yg jtuh terjelepek di ats lantai & secara automatiknye
aku mndapat kerja OT pd mlm itu...
tugasnye adlah mmbasuh berak beliau & mbrsihkn sisa pepejal yg dikeluarkan olehnya sbntar tadi...

hri2 yg berlalu aku tempuhi dgn penuh liku........

2 comments:

nurulshari said...

hahahaha..
part time job yg sgt bagus sekali. prektis utk mnjdi bapa nnt. hehehe
uiks uiks uiks...bising ala2 lun sedang mencarut? astaghfirullahalazim... mencarut itu apa? saye tdk tahu.. hahaha

cakerakerassata said...

mencarut bermakna bising spt murai yg trcabut ekor..hahaha